بهینه سازی مصرف انرژی_حمل و نقلخودرو:بخش دوم

در ادامه مطلب هفته قبل، امروز نیز چند نکته ی ساده ،اما کاربردی در بهینه سازی مصرف انرژی خودروهای سواری را یادآور می شویم:

در فصول مختلف سال مراقب این نکته باشید که شاید سازنده خودرو شما، روغن موتورهای متفاوتی را توصیه کرده باشد. علاوه ‌برآن، بدون مطمئن‌شدن از میزان ویسکوزیته مناسب، دست به تغییر نوع روغن نزنید!چراکه به‌عنوان مثال اگر از روغن موتورهای ۵w-30 استفاده می‌کنید، با تغییر به روغن ۱۰w-30، مصرف سوخت‌ خودرو شما ۱ تا ۲% افزایش می یابد.

  • با سرعت مناسب برانید و از ترمز کردن های ناگهانی پرهیز کنید

جالب است بدانید که در ازای هر ۸ واحد افزایش در سرعت خودرو (برحسب کیلومتر برساعت)، مصرف سوخت می تواند تا ۷% افزایش می‌یابد و اگر عادت به ترمز کردن ناگهانی در رانندگی خود دارید باید بدانید که این کار نیز، می‌تواند مصرف سوخت خودرو را به اندازه قابل توجه‌ ای بالا ببرد.

  • عیب یابی دوره ای خودرو

وجود یک عیب و نقص در خودرو باعث می‌شود تا مصرف سوخت بالا برود.بنابراین اهمیت انجام سرویس های دوره ای و عیب یابی قطعات به ویژه برخی قطعات خودرو که بروز اشکال در آن، رابطه مستقیم با افزایش مصرف سوخت دارد،مانند: وایر شمع ها (سیستم جرقه زنی موتور) ، فیلترهای هوا ، سنسورهای اکسیژن،سیستم های تزریق سوخت و تایرها می باشد.

امید داریم با هم بتوانیم، مصرفِ بهینهِ انرژی را #فرهنگ_سازی کنیم.